Social Value Greece
Ταυτότητα
Το Social Value Greece είναι ένα δίκτυο με επίκεντρο την ανάδειξη του κοινωνικού αντίκτυπου και την προώθηση της κοινωνικής αξίας σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας φορέων, επιχειρήσεων και οργανισμών.
Έχουμε ως στόχο να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο αποτιμάται η κοινωνική αξία.
Με τη χρήση μεθοδολογιών αποτίμησης κοινωνικού αντίκτυπου και με την βοήθεια των άρτια καταρτισμένων συνεργατών μας, παρέχουμε υπηρεσίες παρακολούθησης και αξιολόγησης δράσεων σε Μη Κυβερνητικούς Οργανισμούς, Νομικά πρόσωπα δημοσίου Δικαίου, Επιχειρήσεις με προγράμματα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και κάθε άλλο φορέα που εφαρμόζει προγράμματα με κοινωνική στόχευση.
Επιζητούμε να γίνει η μέτρηση κοινωνικής απόδοσης μέρος της ρουτίνας κάθε κερδοσκοπικού ή μη-κερδοσκοπικού οργανισμού ώστε να αυξηθεί ο κοινωνικός τους αντίκτυπος (και των ωφελουμένων αυτών) και να μειωθεί η κοινωνική και οικονομική ανισότητα.
Όραμα & Αποστολή
Όραμά μας η δημιουργία ενός κόσμου στον οποίο η λήψη αποφάσεων, οι στρατηγικοί σχεδιασμοί και η κατανομή των πόρων βασίζονται στις αρχές της κοινωνικής αξίας και στον ουσιαστικό κοινωνικό αντίκτυπο. Αποστολή μας να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο αποτιμάται η κοινωνική αξία μέσα από:
1. Αρχές: Η κοινωνική, περιβαλλοντική και οικονομική αξία κάθε δράσης απαραίτητα συστατικά στη λήψη αποφάσεων.
2. Ανθρώπους: Δημιουργούμε και υποστηρίζουμε ένα δίκτυο ανθρώπων και που θα συνεργαστούν μαζί μας για να εφαρμόσουν τις παραπάνω αρχές στην πράξη.
3. Πρακτική: Θα αναπτύξουμε καθοδήγηση, εργαλεία και υποστήριξη για να βοηθήσουμε στην εφαρμογή των αρχών μας.
4. Εξέλιξη: Συνδέοντας τη μάθηση με την ανάπτυξη θα οικοδομήσουμε ένα δυναμικό δίκτυο για να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον κοινωνικό αντίκτυπο.
Οι 7 αρχές του Social Value
1. Συμμετοχή των εμπλεκόμενων - Οι εμπλεκόμενοι φορείς πρέπει συμμετέχουν ενεργά στη μελέτη.
2. Κατανοήστε τις αλλαγές - Διατυπώστε πως η αλλαγή επιδρά στους εμπλεκομένους.
3. Αξιολογείστε αυτά που έχουν σημασία - Η αξία αναφέρεται στη σχετική σημασία των πιθανών αποτελεσμάτων και προκύπτει από τις προτιμήσεις των εμπλεκόμενων.
4. Συμπεριλάβετε μόνο τα ουσιώδη - Καθορίστε ποιες πληροφορίες και στοιχεία πρέπει να συμπεριληφθούν στον απολογισμό.
5. Μην υπερβάλετε - Αποτυπώστε μόνο την αξία των αποτελεσμάτων για τα οποία η κάθε δραστηριότητα είναι όντως υπεύθυνη.
6. Διαφάνεια - Επιδείξτε ποια είναι η βάση στην οποία στηρίζετε ότι η ανάλυση σας θεωρείται έγκυρη και ειλικρινής.
7. Επαληθεύστε τα αποτελέσματα - Διασφαλίστε την ενδεδειγμένη ανεξάρτητη πιστοποίηση.
Η μεθοδολογία SROI
Η μέθοδος μέτρησης κοινωνικής απόδοσης επενδύσεων (Social Return on Investment: SROI) την οποία και στηρίζουμε στο Social Value Greece αποτελεί μία διαδικασία μέτρησης της κοινωνικής, περιβαλλοντικής και οικονομικής αξίας ενός έργου/προγράμματος/οικονομικού έτους λαμβάνοντας υπόψη τις εμπειρίες των άμεσα εμπλεκόμενων στη δράση αυτή.
Διαφέρει από άλλες μεθόδους γιατί δίνει λογιστική αξία σε μη εμπορεύσιμα αγαθά όπως η ποιότητα ζωής και επίσης λαμβάνει υπόψη τις εμπειρίες των εμπλεκομένων.
Ποιους αφορά
Μέτρηση κοινωνικής απόδοσης μπορούν να πραγματοποιήσουν μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί, κοινωνικές επιχειρήσεις, δημόσιοι οργανισμοί αλλά και κερδοσκοπικές εταιρίες.
Κάθε φορέας έχει τη δυνατότητα μέσα από το Δίκτυο να χρησιμοποιήσει τη μέτρηση ως εργαλείο διαχείρισης πόρων για τη βελτίωση των επιδόσεων του, ως εργαλείο στρατηγικού σχεδιασμού, ως μέσο για την αξιολόγηση κινδύνων και ως οδηγό ανάδειξης της προστιθέμενης κοινωνικής αξίας των δράσεών του.
Συνεργαζόμαστε με τα μέλη μας για να ενσωματώσουμε τις βασικές αρχές για τη μέτρηση και ανάλυση της κοινωνικής αξίας, να βελτιώσουμε και να μοιραστούμε καλές πρακτικές και να οικοδομήσουμε ένα ισχυρό κίνημα για τη διαμόρφωση μιας κουλτούρας κοινωνικής υπευθυνότητας.